niedziela, 10 lutego 2013

Ciasto czekoladowe w rozmiarze S

Baaardzo smaczne i dietetyczne ciasto czekoladowe z FASOLI przełożone kremem (+ja dodałam banany i rodzynki). Nie ma chyba bardziej niskokalorycznej oraz smaczniejszej wersji ciasta czekoladowego. Zachwyciła mnie idea ciasta bez mąki, z dużą ilością białka. Jest tanie i szybkie w przygotowaniu. Zrobiłam je kilka tygodni temu na urodziny Mery. Nikt nie wierzył, że ciasto jest z fasoli. Było wilgotne i słodkie. Wszystkim bardzo smakowało, dlatego postanowiłam przyrządzić je raz jeszcze.

Dietetyczne ciasto czekoladowe

BLAT
2 jaja
1 puszka białej fasoli
90 g jogurtu naturalnego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczka słodziku
2 łyżki kakao
Fasolę opłukać i zblendować z jajkami. Dodać jogurt, kakao, słodzik i proszek do pieczenia.Wylać do formy i piec około 30 min. w 180 stopniach. Warto sprawdzać patyczkiem suchość.

KREM
1 banan
garść rodzynek
300 g chudego serka homogenizowanego
2 łyżeczki słodziku
kilka kropel ekstraktu z wanilii

Po ostudzeniu blat przeciąć wzdłuż, serek wymieszać ze słodzikiem i ekstraktem. Na blat wyłożyć banany i rodzynki następnie wylać krem i przykryć drugą częścią.

 POLEWA
60 g łyżek jogurtu naturalnego
2 łyżeczki kakao
1 łyżeczka słodziku

Jogurt, kakao i słodzik podgrzać w rondelu, przestudzić i wylać na ciasto. Całość wstawić do lodówki do stężenia.


Gwarantuję, że nie czuć w nim fasoli, jest zdrowe, smaczne i lekkie! Nic tylko zajadać! SMACZNEGO ;)

Friends - I'm His Girl 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz